Περιγραφή
Στους περισσότερους αθλητές ή φυσικά δραστήριους ανθρώπους με ρήξη προσθίου χιαστού συνδέσμου (ΠΧΣ) – αν επιθυμούν να συνεχίσουν την αθλητική ή αγωνιστική δραστηριότητα – προτείνεται να ακολουθήσουν χειρουργική αποκατάσταση του ΠΧΣ. Παρότι, η φυσικοθεραπευτική αποκατάσταση και τα κριτήρια επιστροφής στην αθλητική δραστηριότητα έχουν περιγραφεί αναλυτικά στην αρθρογραφία και έχουν δημοσιευθεί κλινικές οδηγίες, διαφαίνεται ότι η αποκατάσταση αυτού του τραυματισμού συνδέεται με περισσότερες ερωτήσεις παρά απαντήσεις.
Η έλλειψη επιστημονικής συναίνεσης και ομοφωνίας σχετικά με τα κριτήρια προόδου και επιστροφής στην αθλητική δραστηριότητα ή στην άνευ περιορισμών συμμετοχή στην αγωνιστική δραστηριότητα, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο επανατραυματισμού μετά από τη χειρουργική αποκατάσταση του ΠΧΣ.
Σε αυτό το 2-ήμερο σεμινάριο θα παρουσιαστούν οι απαραίτητες θεωρητικές και πρακτικές αρχές της αποκατάστασης του ΠΧΣ, όπως επίσης και οι βασικές θεωρίες και έννοιες της κινητικής μάθησης και της νευροπλαστικότητας στη φυσικοθεραπευτική αποκατάσταση μετά από χειρουργείο. Θα παρουσιαστεί διεξοδικά η πορεία της αποκατάστασης από την οξεία φάση μέχρι το στάδιο επανένταξης και θα επεξηγηθούν τόσο ο σχεδιασμός του προγράμματος, όσο και τα κριτήρια μετάβασης από φάση σε φάση. Στο τέλος του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα είναι ικανοί να:
- Σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν ένα βασισμένο σε επιστημονικές αποδείξεις εξατομικευμένο πρόγραμμα αποκατάστασης μετά από χειρουργείο ΠΧΣ
- Χρησιμοποιήσουν κλινικά ένα ολοκληρωμένο φάσμα αισθητικοκινητικών και εμβιομηχανικών δοκιμασιών για την αξιολόγηση της πορείας αποκατάστασης μετά από χειρουργείο ΠΧΣ
- Αξιολογήσουν και να σχεδιάσουν μία ασφαλή και επιτυχημένη επιστροφή στην αθλητική συμμετοχή, αλλά και στην αγωνιστική δραστηριότητα με μία από κοινού απόφαση με τον ασθενή/αθλητή
Ημερήσιο πρόγραμμα και χρονοδιάγραμμα
|
Day 1
|
Teaching strategies
|
9:00 – 9:30
|
Key components of ACL rehabilitation
|
Lecture (A. Gokeler)
|
9:30 – 11:00:
|
Pre-habilitation for ACL reconstruction
|
Lecture (A. Gokeler)
|
11:00 – 11:30
|
Morning break
|
|
11:30 – 13:00
|
Acute phase rehabilitation 1:
Evidence-based rehabilitation practice with consideration to create optimal conditions for motor learning and enhance neuroplasticity (Discussion)
|
Lecture and discussion (A. Gokeler)
|
13:00 – 14:00
|
Lunch break
|
|
14:00 – 15:30
|
Acute phase rehabilitation 2:
Participants will work in groups to apply the knowledge to case studies.
Groups will present to other groups to stimulate exchange of learning from each other
|
Practical session, case-based learning activity, and practical demonstration (A. Gokeler)
|
15:30 – 16:00
|
Afternoon break
|
|
16:00 – 17:00
|
Intermediate phase
Practice
- enhanced neuromuscular control
- strengthening
- starting of running
- Initial changes of direction
|
Practical session, with practical demonstration (A. Gokeler)
|
|
Day 2
|
Teaching strategies
|
9:00 – 9:30
|
Summary of the previous day and questions
|
Discussion
|
9:30 – 11:00
|
Intermediate phase rehabilitation 2:
Participants will work in groups to apply the knowledge to case studies.
Groups will present to other groups to stimulate exchange of learning from each other
|
Practical session, case-based learning activity, and practical demonstration (A. Gokeler)
|
11:00 – 11:30
|
Morning break
|
|
11:30 – 12:30
|
Measurement properties of discharge and Return-to-Sports testing and validity of functional testing after ACLR
|
Lecture (V. Korakakis)
|
12:30 – 13:00
|
RTP tests
- Strength
- Hop tests
- Agility
- On field training
- Qualitative and quantitative analysis (15-minute break scheduled within this session)
|
Lecture (A. Gokeler)
|
13:00 – 14:00
|
Lunch break
|
|
14:00 – 14:30
|
RTP tests (Continued)
- Strength
- Hop tests
- Agility
- On field training
- Qualitative and quantitative analysis
|
Lecture (A. Gokeler)
|