homtd wholeIFOMPT logo PMS

Rehabilitation of ankle sprains and injuries. BJSM approved Sports seminar

Ημερομηνίες Διεξαγωγής

16,17

 Αγαπητοί συνάδελφοι,

Το Hellenic OMTeDu – ΚΔΒΜ 1 βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει νέο σεμινάριο της σειράς μαθημάτων που εστιάζουν στο γνωστικό αντικείμενο της Αθλητικής Φυσικοθεραπείας.

Κάθε τέτοιο σεμινάριο διοργανώνεται με τρόπο που πληροί τις προδιαγραφές ενός από τα εγκυρότερα περιοδικά στον χώρο της Αθλητικής Ιατρικής και Φυσικοθεραπείας του British Journal of Sports Medicine.

Το πρόγραμμά μας είναι το πρώτο στην Ελλάδα με την πιστοποίηση αυτή, που εγγυάται διεθνείς προδιαγραφές ποιότητας εκπαίδευσης.

Ο τίτλος του σεμιναρίου είναι: Rehabilitation of ankle sprains and injuries

Γενικές Πληροφορίες 

   Οι ημερομηνίες διεξαγωγής του σεμιναρίου θα είναι η Παρασκευή 16 και Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020.

   Ο χώρος διεξαγωγής θα είναι την πρώτη ημέρα η νέα αίθουσα του ΗOMTD (Χερσίφρονος 20-22) και η δεύτερη γυμναστηριακός χώρος που θα ανακοινωθεί σύντομα.

   Οι ώρες του σεμιναρίου θα είναι 9.00 - 17.00

   Η γλώσσα του σεμιναρίου θα είναι η Αγγλική. Θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση στα Ελληνικά.

   Το κόστος του σεμιναρίου είναι 390€ με την έκδοση όλων των νόμιμων παραστατικών.

Για να εξασφαλίστε τη θέση σας στο πρόγραμμα:

• Αποστέλλετε μήνυμα μέσω του συνδέσμου Φόρμα συμμετοχής δίνοντας τα πλήρη στοιχεία σας, και την επιθυμία σας να παρακολουθήσετε το πρόγραμμα.

• Καταθέτετε στον λογαριασμό της Τράπεζας Πειραιώς (ΙΒΑΝ: GR40-0172-0570-0050-5706-1944-770 για διατραπεζική μεταφορά ή για μεταφορά μέσω λογαριασμού από την ίδια τράπεζα: 5057 061 944 770), το ποσό των 140€

   Εναλλακτικά, για την προκαταβολή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε Paypal, από την επιλογή που σας δίνεται στη φόρμα επικοινωνίας

*Παρακαλούμε στην κατάθεση χρημάτων να αναγράφεται το ονοματεπώνυμό σας.

Θα δοθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης από το HellenicOMTeDu με την εγγύηση έγκρισης του BJSM.

Εκπαιδευτές  

bleakley 4

 

Chris Bleakly PhD, MSc είναι Senior Lecturer φυσικοθεραπείας στο Πανεπιστήμιο Ulster της Β. Ιρλανδίας. Είναι ερευνητής και κλινικός με ιδιαίτερο γνωστικό αντικείμενο τις κακώσεις μαλακών μορίων του ποδιού και της ποδοκνημικής, την χρόνια αστάθεια ποδοκνημικής και την αθλητική επιδημιολογία, με πάνω από 100 peer reviewed άρθρα σε διεθνείς βάσεις δεδομένων. Οι ερευνητικές του δραστηριότητες είναι σχεδόν αποκλειστικά κλινικές, ενώ διδάσκει και εποπτεύει διατριβές διδακτορικών φοιτητών εδώ και 8 και πλέον χρόνια. Είναι σύμβουλος ειδικών αθλητιατρικών επιτροπών του Ηνωμένου Βασιλείου και διδάσκει ως προσκεκλημένος ομιλητής σε σεμινάρια και μεταπτυχιακά προγράμματα σε πολλές χώρες του κόσμου.

korakakisΟ Βασίλης Κορακάκης PhD, MSc, DipMDT, OMT που είναι και ο γενικός υπεύθυνος του προγράμματος SportsPhysioEducation

Ο Βασίλης Κορακάκης είναι κλινικός φυσικοθεραπευτής και ερευνητής με μεγάλη εμπειρία στην αθλητική φυσικοθεραπεία. Εργάζεται στο Κατάρ, ως Clinical Leader τμήματος και ως υπεύθυνος ερευνητικών πρωτοκόλλων του τμήματος αθλητικής αποκατάστασης. Είναι επίσης κλινικός εκπαιδευτής μυοσκελετικής φυσικοθεραπείας στο πιστοποιημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης Manual Therapy του Hellenic OMT eDu. Eχει πάνω από 35 πρωτότυπες δημοσιεύσεις και έχει 2 συμμετοχές στη συγγραφή βιβλίων σχετικά με την αθλητική αποκατάσταση. Ως ομιλητής σε διεθνή συνέδρια έχει δημιουργήσει επανειλημμένα αίσθηση με τις τοποθετήσεις του. Είναι αξιολογητής εργασιών σε συνέδρια και για διεθνή περιοδικά.

Περιγραφή

Τα διαστρέμματα ποδοκνημικής είναι από τις πλέον κοινές μυοσκελετικές κακώσεις που συμβαίνουν σε κινητικά δραστήριους ενήλικες. Παρότι θεωρούνται συνηθισμένοι και εύκολοι να ιαθούν τραυματισμοί, τα στοιχεία μας λένε ότι 1 στους 4 θα αναπτύξουν χρόνια αστάθεια ποδοκνημικής, που χαρακτηρίζεται από επαναλαμβανόμενα επεισόδια πόνου, ή μακροχρόνιο επίμονο πόνο, λειτουργική ή μηχανική αστάθεια και πιθανό επανατραυματισμό. Επίσης υπάρχει αυξανόμενη τεκμηρίωση ότι η χρόνια αστάθεια είναι προδιαθεσικός παράγοντας μετατραυματικής οστεοαρθρίτιδας στην ποδοκνημική.

Το διήμερο σεμινάριο περιλαμβάνει διαλέξεις και πρακτική άσκηση που επικεντρώνουν στην ανατομία και την εμβιομηχανική, την κλινική αξιολόγηση και την αποκατάσταση των διαστρεμμάτων και κακώσεων της ποδοκνημικής. Το σεμινάριο θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες κλινικούς να βελτιώσουν την διαχείριση των διαστρεμμάτων ποδοκνημικής μέσα από τους παρακάτω μαθησιακούς στόχους: 

  • Να κατανοήσουν την ανατομία και τη εμβιομηχανική της ποδοκνημικής, υπαστραγαλικής και μεσοταρσικών αρθρώσεων
  • Να κατανοήσουν την τεκμηρίωση που υπάρχει στην αρθρογραφία σχετικά με τους προδιαθεσικούς παράγοντες του διαστρέμματος
  • Να μπορούν να αναγνωρίσουν ασθενείς που έχουν αναπτύξει ή είναι πιθανοί να αναπτύξουν χρόνια αστάθεια ποδοκνημικής
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν κατάλληλες τεχνικές αξιολόγησης και ικανές στρατηγικές οξείας αντιμετώπισης κακώσεων ποδοκνημικής, βασισμένες σε διεθνείς κλινικές οδηγίες
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν κατάλληλες επιλογές θεραπείας για τις πιο συνηθισμένες δυσλειτουργίες που σχετίζονται με το διαστρεμμα πχ. τροποποιημένο εύρος κίνησης, αισθητικοκινητικά ελλείματα κλπ.
  • Να μπορούν να επιλέξουν και να εφαρμόσουν καίρια μέσα αξιολόγησης κλινικής απόδοσης (measures), να κάνουν πρόγνωση και να πάρουν κλινικές αποφάσεις αποκατάστασης και επιστροφής στην άθληση.
  • Αξιολόγηση

Θα πραγματοποιηθεί ένα online τεστ πριν την έναρξη του σεμιναρίου, που θα καλύπτει το υλικό που θα λάβουν για να προετοιμάσουν όλοι οι συμμετέχοντες. Οι συμμετέχοντες θα αξιολογηθούν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου με πρακτικές δοκιμασίες και μελέτες ατομικών περιπτώσεων. Επίσης θα αξιολογηθούν μετά το τέλος του σεμιναρίου με onlinequizπολλαπλής επιλογής μία εβδομάδα μετά.

Πρόγραμμα.

Day 1 schedule

TIME TOPIC

DESCRIPTION

9:00-10:00

Lecture: Anatomy (Talocrural joint, subtalar and midtarsal regions)

Cadaveric videos and images to review bony anatomy / geometry, ligament orientation, muscle/tendon attachment and function.

10:00-10:30

Practical

Surface marking task

BREAK

11:00-12:00

Lecture: Biomechanics (Talocrural joint, subtalar and midtarsal regions)

Open vs closed chain biomechanics

12:00-12:30

Practical

Foot function task: Pronation; Supination; 1st Ray mobility; 1st MTP

BREAK

13:30-15:00

Lecture: Assessing the acute ankle sprain

Pathologies not to be missed

‘Typical’ presentation of: High vs Low vs midtarsal vs Lisfranc

Evidence for diagnostic accuracy (SPIN; SNOUT; LRs) of commonly used tests

15:00-15:30

Practical

Clinical assessment techniques: Lateral ligament; Syndesmosis; midfoot

BREAK

15:45-17:00

Lecture: Ankle sprain mechanisms and risk factors

Review epidemiological and laboratory data capturing ankle sprain events:

Discuss typical kinematic / kinetic variables

Discuss the potential implications for prevention

Day 2 schedule

TIME TOPIC

DESCRIPTION

9:00-10:00

Lecture: Managing the acute lateral ankle sprain

Why load? How much? How often?

Early Management techniques – evidence for ice, compression, elevation, taping, electro-physical agents

Evidence for Rehabilitation of Common impairments associated with ankle sprain

10:00-11:30

Practical

(Break scheduled within this session)

Developing and progressing exercise options for addressing typical impairments:

-Muscle weakness / inhibition;

-ROM restrictions;

-Reduced proprioception;

-Altered movement patterns

11:30-12:30

Lecture and Practical: Conservative management of high ankle sprain

Special considerations for managing high ankle sprain

BREAK

13:30-14:30

Lecture: Chronic Ankle Instability: What is it and can we predict it? Definition, prevalence and evidence update on risk factors for CAI; discussion of clinical implications
14:30-15:30 Post-operative management of ankle instability

Techniques, differences, management guidelines, criteria for progression of rehabilitation, precautions and contraindications

15:30-16:00

Lecture and Practical: Returning to play after ankle injury

Explain and practically experience the best Patient reported outcomes and Physical performance tests

return to play decisions after ankle injury

BREAK

16:15-17:00

Case studies

Questions

Review of key material

Clinical reflection